Spółdzielnia Mieszkaniowa „WARSZEWO”
w Szczecinie ul. Żubrów 3 ogłasza nabór
na stanowisko Głównego Księgowego.
Forma zatrudnienia: umowa o pracę, cały etat
Wymagania kwalifikacyjne:
- wykształcenie wyższe (ekonomia, finanse, rachunkowość) oraz praktyczna wiedza z zakresu rachunkowości i finansów;
- co najmniej 3-letni staż pracy w księgowości, w tym co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe na kierowniczym lub samodzielnym stanowisku księgowym (preferowane w spółdzielni mieszkaniowej);
- znajomość narzędzi informatycznych tj. pakietu MS Office, programów księgowych, bankowości elektronicznej;
Wymagania dodatkowe:
- znajomość ustawy o rachunkowości oraz przepisów podatkowych
- mile widziane doświadczenie w obsłudze księgowej nieruchomości(spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty, TBS, SIM)
- dobra organizacja pracy, samodzielność i umiejętności interpersonalne;
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny;
- życiorys (CV) z uwzględnieniem przebiegu pracy zawodowej;
- dokumenty poświadczające wykształcenie i kwalifikacje;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji w Spółdzielni Mieszkaniowej „WARSZEWO”
w Szczecinie
Ogólny zakres obowiązków:
- Odpowiedzialność za prowadzenie rachunkowości Spółdzielni zgodnie z przepisami prawa
- Nadzór i odpowiedzialność za zgodność gospodarki finansowej Spółdzielni
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami - Aktualizacja polityki rachunkowości, w tym planu i dostosowywanie do potrzeb jednostki,
- Nadzór nad stosowaniem procedur księgowych oraz podatkowych
- Nadzór i organizacja pracy działu księgowości
- Odpowiedzialność za procedurę potwierdzania sald z kontrahentami, rozliczanie;
- Inwentaryzacji aktywów firmy,
- Kontrola poprawności i zgodności prowadzonych ewidencji księgowych pod względem rachunkowym i podatkowym
- Kontrola dokumentów źródłowych pod względem rachunkowym, podatkowym i formalnym zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami wewnętrznymi
- Opracowywanie planów finansowo-gospodarczych oraz kontrola
ich wykonania - Monitorowanie przychodów i kosztów oraz ocena występujących odchyleń,
- Kontrola wykorzystania funduszy oraz bieżące informowanie Zarządu
- Kalkulacja opłat eksploatacyjnych, kontrola i aktualizacja wysokości opłat niezależnych
- Sporządzanie list płac
- Sporządzanie deklaracji podatkowych CIT, VAT, JPK, podatku od nieruchomości oraz ZUS, a także wymaganej sprawozdawczości GUS
- Współpraca z bankami oraz dyspozycje środkami pieniężnymi
- Bieżący nadzór nad stanem finansów Spółdzielni oraz windykacja należności
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych, współpraca z organami kontrolnymi
- •Sporządzanie rozliczeń, analiz oraz raportów na potrzeby Zarządu oraz instytucji zewnętrznych
- Optymalizacja procesów księgowych oraz współtworzenie systemu kontroli wewnętrznej
- Zarządzanie zespołem księgowym
- Nadzór nad prawidłowym, kompletnym, terminowym obiegiem dokumentów
- Sporządzanie deklaracji podatku od nieruchomości,
Oferty można składać osobiście w sekretariacie Spółdzielni przy ul. Żubrów 3
w Szczecinie od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 14.30, przesłać pocztą na adres: Spółdzielnia Mieszkaniowa „WARSZEWO” w Szczecinie ul. Żubrów 3, 71-617 Szczecin lub kierować na adres: sekretariat@smwarszewo.szczecin.pl .
Termin składania ofert do dnia 29 sierpnia 2025 r., do godziny 14.30.
Data rozpoczęcia pracy: od zaraz
Z wybranymi kandydatami spełniającymi wymogi formalne zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne w uzgodnionym terminie.