TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 27 stycznia 2026 r. (wtorek) od godz. 09.00 do 16.00 (8 godz. lekcyjnych)
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
Krzysztof Czekaj - doradca podatkowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobytym w największych firmach doradczych, kancelariach prawnych oraz odpowiadając za rozliczenia podatkowe jednej z największych polskich spółek. Specjalizuje się w doradztwie dotyczącym podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowym od osób prawnych. Od kilku lat współpracuje ze specjalistami IT przy projektowaniu i wdrażaniu rozwiązań minimalizujących ryzyko popełnienia błędów w prowadzeniu rozliczeń podatkowych zarówno w podatkach dochodowych, jak i VAT. Zajmuje się możliwościami analizy i wykorzystania danych raportowanych przez podatników w formie plików JPK. Doradza przy ustalaniu efektywnych podatkowo łańcuchów dostaw (w tym w e-commerce), przeprowadza przeglądy podatkowe, due diligence, prowadzi wdrożenia procedur podatkowego compliance. Reprezentuje klientów w sporach z organami podatkowymi, zarówno na poziomie kontroli i postępowań podatkowych, jak również przed sądami administracyjnymi.
PROGRAM
- Wprowadzenie:
- Co to jest KSeF?
- Co to jest e-faktura/faktura ustrukturyzowana?
- E-faktura vs. faktura elektroniczna vs. faktura?
- Co oznacza „wystawienie faktury w KSeF”?
- Terminy wejścia w KSeF:
- Od kiedy KSeF będzie obowiązkowy?
- Wyjątki i terminy ich obowiązywania.
- Jak działa KSeF:
- Założenia modelu funkcjonowania KSeF;
- Dostęp do KSeF i podmioty uprawnione;
- Wystawienie faktury w ramach KSeF;
- Wystawienie faktury: bezpośrednio w KSeF lub poprzez system podatnika;
- Wystawienie faktury: wysyłka wsadowa a interaktywna?
- Walidacja faktury przez KSeF – co to oznacza?
- Otrzymanie faktury w ramach KSeF;
- Jakie rodzaje faktur można wystawiać w KSeF?
- Czy faktury będą wystawiane i otrzymywane poza KSeF?
- Dostęp do faktury w KSeF: podatnik krajowy, zagraniczny lub inny nabywca
- KSeF a JPK_VAT;
- Schema Fa (3) i jej najważniejsze elementy:
- Format faktury .xml oraz możliwość stosowania wizualizacji w pliku PDF;
- Pola obowiązkowe, fakultatywne i opcjonalne;
- Podstawowe części składowe e-faktury;
- Jakie dane pojawią się w sekcjach:
– Nagłówek;
– Podmiot 1,
– Podmiot 2,
– Podmiot 3,
– Podmiot Upoważniony;
– Fa;
– Stopka; - Omówienie wybranych elementów schemy;
- Uwierzytelnianie się i nadawanie uprawnień w KSeF:
- Rodzaje uprawnień w KSeF;
- Sposoby nadawania uprawnień;
- Przekazywanie uprawnień;
- Metody uwierzytelniania się w KSeF;
- Istotne elementy obowiązkowego KSeF:
- Kto musi stosować faktury ustrukturyzowane?
- Czy obowiązkowy KSeF oznacza brak faktur papierowych i elektronicznych?
- Co z fakturami dla podmiotów zagranicznych i od podmiotów zagranicznych?
- Faktury dla osób prywatnych
- Awaria KSeF – czy można wystawiać faktury i w jaki sposób?
- Tryb offline
- Faktury zaliczkowe i faktury proforma w KSeF?
- Nowe zasady korygowania faktur w KSeF;
- Likwidacja not korygujących i duplikatów w KSeF;
- Dodatkowe oznaczenia na fakturach (kody QR)
- Nowy termin zwrotu VAT;
- Rozliczanie faktur korygujących (in plus/in minus) w zależności od tego, czy faktura jest wystawiona w KSeF, jest w trybie awaryjnym/offline czy poza KSeF (perspektywa sprzedawcy i nabywcy);
- Inne zmiany związane z wejściem obowiązkowego KSeF:
- Przelewy z nr KSeF – w jakich przypadkach?
- Za co grożą kary w KSeF?
- Kto i w jaki sposób będzie ustalał wysokość kar?
- Kary w KSeF a konsekwencje w ramach KKS;
- Jak się przygotować do wdrożenia KSeF?
- Audyt;
- Przegląd procedur (po stronie sprzedaży jak i zakupów);
- Przegląd transakcji i umów (sprzedażowych i zakupowych);
- Dane, które muszą być na e-fakturach (obowiązkowo i biznesowo);
- Modyfikacje systemów informatycznych i procesów;
- Analiza procesu wystawiania i otrzymywania faktur w ramach KSeF;
- Regulaminy sprzedaży i ewentualna potrzeba ich dostosowania;
- Archiwum danych z KSeF;
- Monitoring funkcjonowania KSeF;
- KSeF jako narzędzie optymalizujące procesy w firmie;
- Awarie i procedury na wypadek ich wystąpienia;
- Dostosowanie innych procesów do KSeF (np. przelewy z nr KSeF);
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 420,00 zł od osoby
- 400,00 zł dla członków SKwP
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom SKwP jest przynajmniej roczny staż członkowski i na bieżąco opłacone składki członkowskie.
- Faktura pro forma zostaje wystawiona na pisemną prośbę uczestnika wysłaną na adres: faktury@szczecin.skwp.pl, po wcześniejszym wypełnieniu i przesłaniu do organizatora zgłoszenia na szkolenie.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej (zielony kafelek zapisz się) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto Santander Bank Polska S.A. 80 1500 1722 1217 2010 4781 0000 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) przesłana na adres szkolenia@szczecin.skwp.pl najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Szkolenie współorganizowane z Oddziałem Okręgowym w Radomiu.
| 27.01.2026 | ONLINE |
|
Zapisz się |