Miejsce:
online
Termin rozpoczęcia:
25.11.2025
Godzina rozpoczęcia kursu:
09:00
Typ:
Kurs krótki
Tryb:
O/O Szczecin online
Opłata:
330,- zł od osoby
300,- zł Cena dla członków SKwP
Zapisz się

TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA

  • 25 listopada 2025 r. od godz. 09.00 do 14.00
  • Szkolenie prowadzone jest w formule on-line, (tzw. webinar). Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.

WYKŁADOWCA

Lech Janicki - prawnik, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 14 lat zajmuje się problematyką podatkową i prawną. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu ogólnego prawa podatkowego oraz podatków bezpośrednich. Autor i współautor publikacji oraz komentarzy z zakresu prawa podatkowego oraz prawa pracy na łamach m.in. Rzeczpospolitej i Gazety Prawnej,  ekspert podatkowy w mediach (m.in. TVN CNBC) oraz licznych portali branżowych, doświadczony wykładowca szkoleń z zakresu prawa podatkowego.

OPIS

Są pewne wydatki, których nigdy nie zaliczymy do kosztów podatkowych. Czasem są one wprost wymienione w katalogu tzw. NKUP (art. 16 PDOP i 23 PDOF), a czasem wynika to z zupełnie innych przyczyn (brak zapłaty kontrahentowi, płatność na konto spoza białej listy, brak MPP, płatność zrobiona gotówką. Niekiedy koszt podatkowy może być podważony z uwagi na słabe udokumentowanie wykonania usługi (często przy usługach niematerialnych). Również otrzymanie dotacji, refundacji czy wypłat z Tarczy antykryzysowej generuje pytania o zaliczenie sfinansowanych nimi wydatków do kosztów firmy. Sytuacji, gdy dany wydatek nie może być zaliczony do kosztów podatkowych są tysiące, ale części z nich pojawia się dość regularnie, zarówno w małych jak i dużych firmach. Warto zebrać je w jednym miejscu i usystematyzować.

Zmiana od 2026 r. formy faktury na ustrukturyzowaną nie zwalnia nas z obowiązku opisywania i dekretowania dokumentów we właściwy sposób. Mimo, że otrzymamy faktury w formie elektronicznej i trafią one najczęściej wprost do naszego systemu księgowego, tym większym wyzwaniem będzie właściwy obieg dokumentów w firmie, gromadzenie podkładek i opisywanie zdarzeń udokumentowanych fakturą ustrukturyzowaną, zwłaszcza jeśli dotyczą one naszych kosztów uzyskania przychodów.

PROGRAM

  1. Faktury kosztowe wystawione w KSEF i praktyczne problemy dokumentacyjno – podkładkowe po naszej stronie:
  • Otrzymujemy fakturę ustrukturyzowaną z KSEF i trafia do naszego systemu ….co dalej?
  • Obieg dokumentów w firmie, procedury i sposób „opisania” tego, co nie wynika z danych zawartych na fakturze, a ma wpływ na prawidłowe ujęcie faktury w naszych księgach.
  • Jakie „podkładki” należy stworzyć dla faktur kosztowych wystawionych w KSEF i kiedy jest to szczególnie istotne?
  • Co jeśli otrzymamy błędną fakturę, lub taką, która nas nie dotyczy?
  • Pilotowanie dokumentów z KSEF, uprawnienia, kontaktowanie się z kontrahentami w kwestiach faktur z KSEF – dziesiątki nowych sytuacji, do których należy się przygotować.
  1. NKUP-y, czyli wydatki, których nie zaliczymy do kosztów podatkowych – dynamiczny temat, najnowsze orzecznictwo, zmiana stanowisk skarbówki w wielu tematach
  1. NKUP-y wynikające ze zmian podatkowych 2022-2025
  • Zakaz amortyzacji budynków i lokali mieszkalnych (w tym problem z rozliczaniem remontów i inwestycji w obcych ŚT)
  • Koszty „pracy na czarno”
  • Odsunięta amortyzacja
  • Składka zdrowotna przedsiębiorcy
  1. Problematyczne „koszty podatkowe” w CIT Estońskim (wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, ukryte zyski, reprezentacja, darowizny, jakich wydatków należy unikać w 2025 r.?)
  1. „Faktura to nie wszystko” - dokumentowanie wykonania usług niematerialnych dla bezpieczeństwa kosztów w firmie (np. przy usługach doradczych, reklamowych, zarządczych, kontrolnych itp.) w czasach KSEF
  1. Bogaty katalog NKUP-ów w CIT (art. 16) :
  • Wydatki reprezentacyjne
  • Prezenty dla kontrahentów, wycieczki, bankiety, eventy, paczki świąteczne itp.
  • Samochody osobowe (150 tys. zł, 75 % kosztów eksploatacyjnych, ubezpieczenia)
  • Wynajem droższych pojazdów
  • Prywatne samochody w firmie
  • Straty w środkach trwałych
  • Działalność socjalna
  • Darowizny
  • Wartość pracy własnej
  • Podatek WHT w określonych sytuacjach
  • Kary, grzywny, odszkodowania, opłaty sankcyjne, BHP, higiena pracy
  • Kary i odszkodowania związane z niewykonaniem umów/wadami/zwłoką itp.
  • Nieściągalne wierzytelności
  • Składki na rzecz organizacji
  • Jednostronne świadczenia na rzecz udziałowców, akcjonariuszy.
  • Niektóre wydatki na rzecz Rady Nadzorczej
  • Niektóre wydatki związane z podróżami osób nie będących pracownikami
  • Zwrot ponad kilometrówkę
  • Niektóre wydatki pracownicze
  • Wydatki sfinansowane dotacjami zwolnionymi z CIT/PIT
  • Koszty działalności statutowej
  • NKUPy w stowarzyszeniach i ich opodatkowanie
  • Inne (mniej popularne NKUP-y)
  • Podatkowe i bilansowe różnice w „kosztach” firmowych.
  1. Wydatki na rzecz pracowników, współpracowników, B2B i kadry zarządzającej – kiedy stanowią NKUP a kiedy można bez przeszkód zaliczać je do kosztów.
  2. Ulga na złe długi a wyłączenie nieopłaconego wydatku z kosztów podatkowych
  3. Biała lista VAT, split payment oraz płatności gotówkowe - czyli kiedy zły sposób zapłaty wyklucza koszty podatkowe?
  4. Koszty finansowania dłużnego w firmie i limitacja odsetek w kosztach firmy po zmianach Polskiego Ładu.
  5. Podatek u źródła (WHT) – kiedy jest NKUP-em?
  6. Pytania i odpowiedzi.

WYMAGANIA SPRZĘTOWE

Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.

OPŁATA

  • 330,00 zł  od osoby
  • 300,00 zł dla członków SKwP
  • Warunkiem udzielenia rabatu członkom SKwP jest przynajmniej roczny staż członkowski i na bieżąco opłacone składki członkowskie.

INFORMACJE DODATKOWE

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej (zielony kafelek zapisz się) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto Santander Bank Polska S.A. 80 1500 1722 1217 2010 4781 0000 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).

Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) przesłana na adres biuro@szczecin.skwp.pl najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie.  Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.

Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.

Szkolenie współorganizowane z Oddziałem Okręgowym w Bielsku-Białej.

Zapisz się

Dane uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Kod rabatowy
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane drugiego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane trzeciego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane czwartego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane piątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane szóstego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane siódmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane ósmego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane dziewiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane dziesiątego uczestnika szkolenia
PESEL niezbędny do wystawienia zaświadczenia zgodnego z § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 roku w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (tj. Dz. U. poz. 2175)
Prosimy podać kontaktowy numer telefonu (np +48 111 111 111 / 123456789 / 61 123 45 67 89). Prosimy wpisać tylko 1 numer.
Zniżka

Rabat dla członków – potwierdzam, że jestem członkiem  SKwP z co najmniej rocznym stażem członkowskim i na bieżąco opłacam składkę członkowską.

Dane do faktury należy podać przed rozpoczęciem kursu.

Dane do faktury
* pola wymagane

Deklaracja uczestnika szkolenia

al. Papieża Jana Pawła II nr 11
70-415 Szczecin

tel. 914339832

biuro@szczecin.skwp.pl

Santander Bank Polska S.A. 80 1500 1722 1217 2010 4781 0000