TERMIN I MIEJSCE SZKOLENIA
- 2 grudnia 2025 r. od godz. 09.00 do 15.00
- Szkolenie prowadzone jest w formule on-line. Każdy uczestnik dzień wcześniej otrzyma link z dostępem do platformy.
WYKŁADOWCA
dr Katarzyna Żuk - dr nauk ekonomicznych; posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne w KUL, WSPA, WSB, Akademia Zamojska, SKwP; główny księgowy w firmach produkcyjnych, w spółce giełdowej, posiada doświadczenie w sporządzaniu sprawozdań finansowych jednostkowych i skonsolidowanych, w tym rachunku przepływów pieniężnych według ustawy o rachunkowości oraz MSR/MSSF.
PROGRAM
- Regulacje - podstawy prawne oraz wymogi wynikające z umowy o dofinansowanie dot. prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dla projektów współfinansowanych ze środków pomocowych (wyodrębniona ewidencja u przedsiębiorców prowadzących pełną księgowość). Analiza uregulowań UE. Analiza uregulowań krajowych i wynikających z dokumentacji projektu dofinansowanego.
- Regulacje wewnętrzne w zakresie rachunkowości w jednostkach realizujących projekty pomocowe: polityka rachunkowości, dokumenty wewnętrzne powiązane z polityką rachunkowości, plan kont
- Przygotowanie zarządzenia wprowadzającego oraz aneksu do polityki rachunkowości, planu kont przykładowego projektu dofinansowanego
- Przygotowanie planu kont i zasad ewidencji różnych typów projektów: inwestycyjnego (zakupu rzeczowych i niefinansowych aktywów trwałych), projektu badawczo-rozwojowego, projektu kosztowego
- Wprowadzenie do polityki rachunkowości ogólnych zasad ujmowania dotacji UE
- Omówienie metod ewidencji przychodów z dofinansowania. Analiza na gruncie UoR i MSR/MSSF
- Kwalifikowalność wydatków: (uznanie wydatków za poniesiony, dokumentowanie wydatków, opisy dokumentów księgowych, kary umowne).
- Koszty pośrednie i zasady ich ewidencji.
- Dokumentowanie wydatków projektowych
- Przygotowanie planu kont dla wydatków niekwalifikowanych dotyczących projektu dofinansowanego
- Analiza konieczności zakładania wyodrębnionego konta bankowego
- Jak płacić wynagrodzenia, PIT 4 i składki ZUS w przypadku konieczności wyodrębnienia osobnego konta bankowego
- Zasady przygotowania opisu dokumentów księgowych
- Archiwizacja dokumentów oraz zapisów księgowych.
- Kontrola wyodrębnionej ewidencji księgowej
WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Do wzięcia udziału w szkoleniu niezbędny jest komputer stacjonarny, laptop, tablet lub telefon komórkowy z obsługą dźwięku.
OPŁATA
- 400,00 zł od osoby
- 380,00 zł dla członków SKwP
-
Warunkiem udzielenia rabatu członkom SKwP jest przynajmniej roczny staż członkowski i na bieżąco opłacone składki członkowskie.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest nadesłanie karty zgłoszenia poprzez formularz online na stronie internetowej (zielony kafelek zapisz się) oraz dokonanie wpłaty na nasze konto Santander Bank Polska S.A. 80 1500 1722 1217 2010 4781 0000 do dnia poprzedzającego szkolenie. Jeżeli do dnia poprzedzającego szkolenie należność ureguluje zbyt mała ilość osób to szkolenie zostanie odwołane (informacja zostanie wysłana drogą mailową).
Rezygnacja ze szkolenia musi nastąpić bezwzględnie w formie pisemnej (za pośrednictwem poczty mailowej) przesłana na adres biuro@szczecin.skwp.pl najpóźniej do dnia poprzedzającego szkolenie. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia przez zgłaszającego w wysokości 100%. Nieuczestniczenie w szkoleniu nie skutkuje zwrotem wpłaconej należności.
Karta zgłoszenia jest prawnie wiążącą umową zawartą pomiędzy organizatorem szkolenia a zgłaszającym.
Szkolenie współorganizowane z Oddziałem Okręgowym w Lublinie.