Strona główna img Terminy szkoleń i kursów img SPLIT PAYMENT (podzielona płatność) oraz różne problematyczne zagadnienia w podatku VAT

SPLIT PAYMENT (podzielona płatność) oraz różne problematyczne zagadnienia w podatku VAT

Miasto:
Szczecin
Terminy:
Typ:
kurs krótki
Tryb:
czwartek
Opłata:
290,- zł od osoby,
zapisz się

SPLIT PAYMENT (PODZIELONA PŁATNOŚĆ) ORAZ ROŻNE PROBLEMATYCZNE ZAGADNIENIA W PODATKU VAT.


Prowadzący: Pan Michał Krawczyk - doradca podatkowy z Wrocławia


Termin szkolenia: 18 stycznia 2018 r. (czwartek)


W związku z planowanym wprowadzeniem systemu split payment w trakcie szkolenia przekażemy Państwu wiedzę niezbędną do przygotowania firmy na nadchodzące zmiany w podatku VAT.

 

Podzielona płatność jest kolejnym planowanym sposobem na uszczelnienie systemu w podatku VAT. Jej wejście w życie planowane jest od roku 2018. Efekt split payment będzie miał wpływ nie tylko na rozliczenia podatkowe, ale również na płynność finansową podatników.

 

W przekazie medialnym Ministerstwo Finansów przekonuje, że zastosowanie split payment będzie miało charakter dobrowolny. Z projektowanych w przepisach zmian wynika jednak, że rozwiązania te w praktyce dotkną każdego podatnika VAT. Dlatego już dzisiaj warto rozważyć zalety (korzyści) i wady tego systemu, by przygotować się do planowanych zmian, szczególnie pod kątem zachowania płynności finansowej.

 

W trakcie szkolenia szczegółowo przedstawimy Państwu projektowane zmiany przepisów ustawy o VAT oraz Prawa Bankowego, które mają regulować to zagadnienie. Szkolenie ma też na celu przybliżenie zagadnień związanych rozliczeniem podatku VAT, ze szczególnym uwzględnieniem problemów najczęściej pojawiających się w codziennej praktyce gospodarczej.

 

W trakcie szkolenia omówione zostaną następujące zagadnienia:

Podzielona płatność - kolejna metoda uszczelnienia systemu VAT:

1. Projekt zmian w ustawie o VAT - mechanizm split payment (podzielona płatność)

  • podzielona płatność - nowela VAT oraz Prawa Bankowego od roku 2018
  • dobrowolna czy obowiązkowa - czy split payment będzie dotyczył każdego podatnika VAT?
  • jak się przygotować do split payment oraz jej wpływ na firmę
  • korzyści zastosowania split payment 

2. Rachunek VAT - nowa usługa w systemie bankowym

  • kto będzie musiał otworzyć rachunek VAT i jak to się robi?
  • dedykowany komunikat przelewu - przelew zdefiniowany w ustawie o VAT - w jaki sposób kontrahent opłacać będzie należności faktury?
  • czy dostawca ma wybór metody płatności od kupującego?
  • czy wszystkie banki będą obsługiwać rachunek VAT?
  • czy inne instytucje niż banki będą prowadzić rachunek VAT?
  • jak rozliczyć transakcję przy zastosowaniu split payment?
  • do kogo należą środki zgromadzone na rachunku VAT do podatnika, czy do skarbu państwa?
  • na co czy można przeznaczyć środki zgromadzone na rachunku VAT?
  • egzekucja z rachunku VAT - czy środki na rachunku VAT są bezpieczne?
  • jak zasilać i obciążać rachunek VAT?

3. Odpowiedzialność za rozliczenia w trybie split payment.

4. Częściowe opłacanie faktury, brak zapłaty, zapłata w części a split payment

  • podatnicy zwolnieni a split payment
  • podatnicy stosujący odwrotne obciążenie a split payment
  • osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej a split payment
  • formy płatności transakcji handlowych a split payment 

5. Zmiany w sposobie rozliczeń VAT po wprowadzeniu split payment

  • prawo do odliczania VT a split payment
  • termin zwrotu VAT a split payment
  • transakcje międzynarodowe a split payment 

 

Problematyczne zagadnienia w podatku VAT:

1. Świadczenie usług - problematyczne zagadnienia w rozliczeniach VAT.

  • odwrotne obciążenie - niewłaściwe opodatkowanie transakcji objętej odwrotnym obciążeniem - konsekwencje dla sprzedającego i kupującego
  • odwrotne obciążenie - nowe zasady odliczenia VAT przy transakcjach objętych odwrotnym obciążeniem, w tym odliczenie VAT przy imporcie usług i WNT
  • czy usługi świadczone w okresach rozliczeniowych muszą mieć charakter ciągły? - jak orzekają sądy w sporach podatników z fiskusem?
  • świadczenie usług budowlanych, instalacyjnych i budowlano - montażowych poza terytorium Polski - jak nie wpaść w pułapkę rejestracji VAT w innym kraju?
  • nabycie towaru na terytorium Polski od podmiotu niebędącego polskim podatnikiem VAT - jak opodatkować taki zakup i jak wykazać prawidłowo w deklaracji VAT?
  • czy świadczenie usługi dla podatnika zarejestrowanego w Polsce do VAT może być eksportem usług?
  • czy kara umowna może być czynnością opodatkowaną VAT?
  • zwrot kosztów a refakturowanie - kiedy dochodzi do opodatkowania VAT jeżeli ktoś pokrywa koszt usługi? najczęściej popełniane błędy oraz ich konsekwencje dla stron transakcji
  • nieodpłatne świadczenie usług - czy zawsze podlega opodatkowaniu? nieodpłatne świadczenie usług, a nieodpłatna dostawa towarów; zasadnicze różnice w rozliczaniu VAT

 

Odliczanie podatku VAT - praktyczne problemy

1. Czy do odliczania podatku naliczanego zawsze niezbędne jest posiadanie faktur?

2. W jakich sytuacjach można odliczyć podatek przy zakupie usług gastronomicznych i hotelowych pomimo ustawowego zakazu? - najnowsze orzecznictwo w sporach z fiskusem.

3. Odliczanie VAT od wydatków poniesionych przed rejestracją podatnika czynnego - interpretacje Ministerstwa Finansów.

4. Błędna stawka VAT na fakturze, a prawo do odliczenia VAT.

 

Kasy fiskalne, faktury oraz faktury korygujące - problemy praktyczne.

1. Kasy fiskalne - moment fiskalizacji a moment powstania obowiązku podatkowego - najczęściej popełniane błędy.

2. Czynności zwolnione z fiskalizacji - kiedy nie ma obowiązku fiskalizacji sprzedaży pomimo posiadania kasy fiskalnej?

3. Czy czynności zwolnione z fiskalizacji wlicza się do kwotowego limitu zwolnienia z posiadania kasy fiskalnej?

4. Faktury wystawione do paragonów - czy powinny być ujmowane w ewidencji VAT zgodnie z przepisami obowiązującymi od 2017 r.? - najnowsze stanowisko Ministerstwa Finansów.

5. Faktury wystawione do paragonów - czy podatnik ma obowiązek wystawić fakturę, gdy nabywca nie zwraca paragonu?

6. Faktury korygujące - korygowanie błędów na fakturze poprzez wystawianie faktury korygującej "do zera" oraz wystawianie nowej faktury  - najnowsze stanowisko Ministerstwa Finansów.

7. Uzyskanie potwierdzenia faktury korygującej - czy zawsze jest konieczne? Możliwe sposoby potwierdzenia otrzymania faktury korygującej przez kontrahenta w interpretacjach Ministerstwa Finansów - czy "żółta zwrotka" odchodzi do lamusa?


zapisz się

Zapytaj o szkolenie

tel. 91 433 98 32

fax. 91 488 19 29

e-mail: biuro@szczecin.skwp.pl

Pracujemy w godz.:
poniedziałek 8:00 - 16:30
wtorek-piątek 8:00 - 16:00

Nie znalazłeś oferty dla siebie?
Poinformuj nas jakiego szkolenia szukasz: biuro@szczecin.skwp.pl

Newsletter

Aby otrzymywać informacje o nowościach prosimy podać adres e-mail: